The Links

The Car -
Dallara Automobili
The Team - Fortec Motorsport
The Series - British Formula 3 International


2008 Calendar


1&2 Oulton Park
> Round 1 & 2          24/03/2008 Oulton Park
> Club Hohenthal Racing Resor
> 2007 Race

Seb:

"En mycket speciell typ av bana. Ett långt varv med förvånansvärd hög medelhastighet. Gör du ett misstag på Oulton så får du se till att ha en stor “crashbudget”. Old Hall och Knickerbrook är bra publikställen som borde kunna bjuda på tuffa fighter."

"A very special type of track. A long lap with a surprisingly high average speed. If you make a mistake at Oulton you better have a large “crash account”. Old Hall and Knickerbrook are god spots for watching, and should offer some good on-track action."

3&4 Croft
> Round 3 & 4          27/04/2008 Croft
> Club Hohenthal Racing Resor
> 2007 Race

Seb:

"Croft är en bana som bjuder på många typer, och svåra kombinationer av kurvor. Det finns både långsamma och snabba partier."

"Croft is a track that prevents a lot of different, and difficult corners and combinations. There are both fast and slow parts on the track."

5&6 Monza (ITA)
> Round 5 & 6          18/05/2008 Monza
> Club Hohenthal Racing Resor
> 2007 Race

Seb:

"En riktig klassiker där det går undan. Två riktigt långa raksträckor som borgar för hög toppfart och många "slipstream" omkörningar. Banan i sig är snabb och speciell med sina chickaner och snabba partier.
En kul och spännande parantes är att den gamla Monzabanan lever kvar i olika delar innanför dagens bansträckning. Där förare förut tappade kontorllen och flög rätt upp i luften och sedan landade i träden kan man fortfarande beskåda och bli imponerad av.
"

"A real classic and really high speeds. Two long straights give you high top speeds and many slipstream-overtakings. The track provides high speeds and is characteristic with its chicanes and fast sections.
The fun feature is that the old banked oval still exists around the current track. Losing control back in the days send the cars over the fence and up in the air, and they landed in the trees. Worth a visit that will impress you. "

7&8 Rockingham
> Round 7 & 8          26/05/2008 Rockingham
> Club Hohenthal Racing Resor
> 2007 Race

Seb:

"Har du en snabb bil kommer du att gilla Rockingham. Denna bana är som gjord för omkörningar, speciellt Turn 2 som tar dig från ovalen in på innerplan. En mycket knixig och teknisk bana. Publikmässigt är denna bana en av de bästa då du ser hela varvet från stadium läktarna."

"If you have a fast car you will like Rockingham. This track is made for overtaking, especially Turn 2 that takes you off the oval to the infield. Rockingham is also a very twisty and technical circuit. Looking at it from a spectator perspective it is great as you can see the whole track from the stadium grandstands."

9&10 Snetterton
> Round 9 & 10        08/06/2008 Snetterton
> Club Hohenthal Racing Resor
> 2007 Race

Seb:

"Snetterton Heath var under andra världskriget ett flygfält för US Bombers. 1951 blev Snetterton en racing bana. Med två långa rakor och resten av varvet bestående av snabba kurvor och en chickan, är Snetterton i mina ögon en ganska speciell, men riktigt rolig bana. Bra publikställen är Riches Corner, Revett Straight och The Esses."

"Snetterton Heath was during world war two a airfield for the US Bombers. In 1951 Snetteton became a racetrack. With two long straits, a few fast corners and a chicane, Snetterton is in my view a quite special, bur very fun track. Good spots to watch it from are at Riches Corner, Revett Straight and at The Esses."

11&12 Thruxton
> Round 11 & 12      29/06/2008 Thruxton
> Club Hohenthal Racing Resor
> 2007 Race

Seb:

"Två bromspunkter och resten av varvet går med full gas! Vad kan jag säga? En av de snabbaste och kanske den hårigaste banan i England. En bana som bjuder på tuff racing. Bra publikställen är Club och Campbell."

"Two brake points and the rest are flat out! What else is there to say? One of the fastest and perhaps the most challenging track in England. A circuit that provides good racing. Watch it at Club or Campbell!”"

13&14 Brands Hatch
> Round 13 & 14      13/07/2008 Brands Hatch
> Club Hohenthal Racing Resor
> 2007 Race

Seb:

"Det var länge sedan det kördes Formel 1 på Brands(1985), men banan är ändå en av de mest kända i England. En bana som det alltid är lika roligt att komma tillbaka till. När jag gjorde mina första tester på banan kändes det lite nästan lite overkligt att klippa apex och fortsätta ner för Paddock Hill Bend och vidare upp mot Druids Corner. På bild får man aldrig någon riktig uppfattning om lutningen och trycket som bildas längst ner i kurvan. Det svänger hela tiden på Indy-slingan och du får aldrig en lugn stund, precis som det skall vara! De flesta kurvor på Brands Hatch är bra för publiken. På Brands utspelar sig varje år den tuffa Formel Ford Festivalen i oktober månad. Värt ett besök!"

"It was a long time ago a Formula One race was held at Brands(1985), but the track is anyway one of the most famous in England. A track that is always nice to return to. When I made my first tests on this track it felt almost a little bit unreal to cut apex and go down Paddock Hill Bend towards Druids Corner. Looking at photos you never get any proper picture of how steep it is and the pressure that builds on you on the bottom. It is constantly turning on the Indy-circuit and you never get a moment to relax, just as it should be! Most corners at Brands Hatch is audience friendly. Also at Brands every year there is the prestigious Formula Ford Festival in October. Definitely worth visiting!"

15&16 Spa-Francorchamps (BEL)
> Round 15 & 16     01-02/08/2008 Spa-Francorchamps
> Club Hohenthal Racing Resor
> 2007 Race

Seb:

"Även Spa hör till de gamla klassikerna som lever vidare. Denna bana är av många ansedd att vara världens roligaste. Jag kan bara inställa mig i kören av lovord. Denna banan har allt och är en fröjd även för åskådaren."

"Spa is also one of the old classics that live on. The track is of many drivers considered as the most entertaining in the world. I can only join the chorus. This track has it all and is also good for the spectators."   

17&18 Silverstone
Round 17 & 18      17/08/2008 Silverstone
> Club Hohenthal Racing Resor
> 2007 Race

Seb:

"På Silverstone kör de fortfarande Formel 1 och tack vare det är standarden på bana och anläggning mycket hög. Många kurvor är det att hålla koll på och precis som på Croft är det en blandning av långsamma hårnålar och snabba svängar. Banan är underhållande och de flesta kurvor är publikvänliga."

"At Silverstone they still race in Formula One, and thanks to that the standards of the track an facilities are very high. A lot of corners to keep track on as a driver, and just like at Croft there are a mixture of slow hairpins and fast corners. The circuit are entertaining and most corners provides good a viewing for the spectators."

19&20 Bucharest (ROM)
> Round 19 & 20      23-24/08/2008 Bucharest
> Club Hohenthal Racing Resor
> 2007 Race

Seb:

"Premiären för stadslopp i Bucharest kördes säsongen 2007. Jag var på plats och fick göra min debut på en stadsbanan mitt i stan runt parlamentet i Bucharest. Som alla stadsbanor är marginalerna extra små. Bansträckningen bjöd på mycket action och en hel del omkörningar, en riktigt bra stadsbana med andra ord. "

"The premiere for this street race in Bucharest was in the 2007 calendar. I was on the grid and made my street race debut down town around the parliament in Bucharest. As on all road courses room for error does hardy exist. The track layout provided much action and quite a lot of overtakings – a really good street circuit in other words."

21&22 Donington
> Round 21 & 22      12/10/2008 Donington
> Club Hohenthal Racing Resor
> 2007 Race

Seb:

"Donington är en gammal Formel 1 bana som har sina speciella ställen där det gäller att ha tungan rätt i mun och vara fullt fokuserad. Nerför Hollywood mot Craner Curves känns farten rejält. Är man riktig snabb och bromsar sent kan man bjuda publiken på fina omkörningar i Old Hairpin. En mycket fin anläggning som ligger precis bredvid Donington Castle. Bra publikställen är Redgate och Old Hairpin."

"Donington is an old Formula One track that has it own special challenges where you has to be totally focused to keep everything together. Down Hollywood, towards the Craner Curves you get a quite intense feel for the speed. If you are really quick and brake late, you could also show the audience with some good overtaking into the Old Hairpin. Overall this is a very good track with nice facilities placed in the surroundings at the Donington Castle. As a spectator you should watch the action at Redgate or the Old Hairpin."