Tuesday 22 September 2009
På klassisk mark - IMOLA

Aldrig förr har jag besökt den gamla F1 banan Imola som ligger 30 mil söder om Milano på vägen mot Rimini. Vilken bana. Det borde vara alla racerförares rätt att någon gång ha fått tävla där. Många pratar om Spa eller raksträckorna på Monza, men jag måste nog påstå att Imola tillhör en av mina favoriter. Banan har kort och gott allt och rolig racing bjuder den på också.

Min helg började ganska bra med sjunde snabbaste tid på kvalet, strax bakom mästerskapsvinnaren Andy Soucek. Tyvärr var vi några förare som hade kört för fort under en gulflaggsperiod på kvalet vilket för min egen del resulterade i fem platsers nedflyttning i race 1.Ytterligare ett domslut som kom som en kalldusch, men denna gång var jag van. Bara att göra det bästa av racet.

Race 1 gick denna gång före kvalet till race 2. Efter en hyfsad uppkörning och en del underhållning för tv tittarna där hemma tog jag min in på en topp 10 placering och slutade nia med fjärde snabbaste tid. Bilen gick riktigt bra och vi var alla laddade för att göra ett bättre kval. Tyvärr, efter en del bekymmer slutade vi långt bak i kvalet istället. 19 plats och rejäl uppförsbacke till poängplats. Efter mycket High Chaparral under inledningen av loppet låg jag ett tag på en tiondeplats som jag fick släppa till en tolfte efter lite närkontakt med en konkurrent.

Barcelonaresa med Hohenthal Racing

Nu återstår finalen på F1 banan Barcelona den första november. > Klicka här för att läsa mer. Ett helt gäng racingsugna företagare har redan bokat hotell och flyg. Vi kommer att bjuda på god show nere i Spanien och för Er som är sugna att hänga på, hör av Er till Bo Johansson på tel. 070-681 13 58 eller bo@hohenthal.se


/ Seb
top    #1839
top    #1838
top    #1837
top    #1836
top    #1835
top    #1834
top    #1833
top    #1832
top    #1831
top    #1830
top    #1829
top    #1828
top    #1827
top    #1826
top    #1825
top    #1824
top    #1823
top    #1822
top    #1821
top    #1820
top    #1819
top    #1818
top    #1817
top    #1816
top    #1815