Thursday 7 October 2010
Höstuppdatering

Hejsan racingvänner,

Efter att under sommaren haft min första riktiga semester på 15år (sedan jag började kuska land och rike runt med min far och min gokart) kan jag inget annat säga än att sommaren gått fort. Trots väldigt lite racing och få utlandsresor. Strax innan semestern drog igång hade vi premiär för min Racing Academy, en av instruktörerna och tillika stor förebild för förarna och mekanikerna som deltog, Richard Göransson körde hem fjärde STCC guldet under helgen som gick, Grattis!

Att döma av alla tackmail jag fick efter dagarna på Mantorp Park och med tanke på det intresse samt förfrågningar jag fått om nästa års Academy så finns det ett sug efter en fortsättning och ett kvitto på att vi gjorde fler bra saker än dåliga så vore det inte mer än rätt att vi laddar om och gör en fortsättning. Jag kommer tillsammans med partners i projektet att träffas under denna månad för att bestämma framtiden. Så vill Ni få reda på det senaste gällande Hohenthal Racing Academy så kikar ni in på denna sida eller www.hellosweden.se

När vi ändå är inne och snuddar på Hello Sweden så kan jag snart säga att jag gått heltidsanställd i ett år. Den ena aktiviteten har avlöst den andra och för närvarande är jag ute och träffar många av Hello Swedens partners. Det blir en och annan mil runt om i Sverige, precis som jag vill med andra ord. Sponsorjobbet som krävdes när jag själv var aktiv var riktigt skoj och detta är i mångt och mycket väldigt lika. Skillnaden i år är att det är full fart under veckorna och en hel massa fritid på helgerna. Något som jag fick lov att göra något åt. Lika rätt som det är att ha tagit sig igenom minst ett Vasalopp när man ändå bor här uppe lika rätt är det att ha en gammal kultbil.

För tre veckor sedan inhandlades in 66:a Ford Mustang Fastback GT. Inredningen är redan urtagen och bilen är redo att skickas till lackeraren. Ny motor är i planerna, hjulupphängning och ny inredning likaså. Målet är att ha bilen klar lagom till maj nästa år.

Kör hårt!

Seb
top    #2096
top    #2095
top    #2094
top    #2093
top    #2092
top    #2091
top    #2090
top    #2089
top    #2088
top    #2087
top    #2086
top    #2085
top    #2084
top    #2083
top    #2082
top    #2081
top    #2080
top    #2079
top    #2078
top    #2077